بتن

راهنمای خرید بهترین بتونیر آزمایشگاه بتن

راهنمای خرید بهترین بتونیر ازمایشگاهی

ساخت بتن از مراحل کلیدی در اجرای سازه‌ های بلند مرتبه و ساختمان ‌های مدرن شهری است. بتن متریالی مقاوم است که در ساختار آرماتوربندی شده تبدیل به سازه ‌هایی کاملاً مستحکم و ماندگار می ‌شود. البته زمانی می ‌توانید به استحکام بتن اطمینان داشته باشید که از ساخت اصولی و حرفه ‌ای آن استفاده کنید. برای ساخت بتن دستورالعمل ‌های دقیق و مهندسی شده مطرح است. اما در نهایت لازم است تا ارزیابی علمی از مراحل ساخت بتن صورت گیرد. بتونیر ۱۲۰ لیتری دستگاه کوچک با طراحی جمع ‌و جور است که برای تولید بتن نمونه در سطح کارگاه‌ های بزرگ ساختمان‌ سازی مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

امروز در آسفالت ایران به بهترین شکل این موضوع رو برایتان توضیح داده ایم.


در این مقاله میخوانید:

  • بتونیر آزمایشگاهی بتن چیست؟
  • انواع بتونیر
  • بهترین بتونیر برای حجم کم
  • بتونیر 120 لیتری
  • بتونیر 120 لیتری یا 160 لیتری؟
  • نقاط مثبت بتونیر 120 لیتری
  • نکات ایمنی هنگام استفاده از بتونیر ها
  • نصب ساده
  • کاربرد ها
  • ساختار
  • خرید مطمئن
  • نتیجه گیری

بتونیر آزمایشگاهی بتن چیست؟

بتونیر در دسته تجهیزات آزمایشگاه بتن قرار میگیرد.  بتونیر، سیمان، سنگدانه ها و آب را مخلوط کرده و بتن را به صورت مکانیکی تولید می کند. انواع مختلفی از میکسرهای بتن موجود است که تولید بتن را سریع و اقتصادی می کند.

میکسرهای بتن از یک کامیون اختلاط تجاری بسیار بزرگ گرفته تا میکسر کوچکتر و قابل حمل که  به آن مخلوط کن ملات، میکسر بتن، بتونیر گفته می شود، می باشد. یک بتونیر عمدتاً از یک موتور، یک درام چرخان و اغلب یک لوله تشکیل شده است. در داخل درام، مواد مورد استفاده برای ساخت بتن به دور خود می چرخند و به طور یکنواخت با هم مخلوط می شوند و برای اجرا و شکل گیری نرم باقی می مانند.

اهمیت

بازار امروز به طور فزاینده ای به همگنی ثابت و زمان مخلوط کردن کوتاه برای تولید بتن آماده و بیشتر برای بتن پیش ساخته/پیش تنیده نیاز دارد. این منجر به فناوری های جدید برای تولید بتن شده است. بنابراین، در سراسر جهان، بتونیر ها برای تولید بتن با کیفیت بالا اهمیت بیشتری پیدا می کنند. آنها آشفتگی بسیار بالایی را به مخلوط وارد می کنند و تنها در حدود 30 ثانیه زمان اختلاط در هر دسته به حدود 95 درصد همگنی می رسند.

"</p

انواع بتونیر

بتونیر آزمایشگاهی:بتونیر مخصوص ازمایشگاه انواع مختلف با ظرفیت های مختلفی از جمله 120، 140، 160 لیتری را شامل میشود که ظرفیت مفید آن ها معمولا به ترتیب 90، 100 و 140 لیتری است. برای خرید بتونیر آزمایشگاهی باید این نکات در مورد ظرفیت مفید را در نظر داشته باشید.

بهترین بتونیر برای حجم کم

برای حجم های کوچکتر بتن، بتیونر بتن قابل حمل کافی است. یک میکسر بتن قابل حمل معمولاً با برق کار می کند و برای حمل و نقل راحت تر روی پایه ای با چرخ قرار می گیرد. درام دوار را می توان به سمت پایین کج کرد تا بتن مخلوط را بتوان در چرخ دستی ریخت.

برای صاحبان ازمایشگاه ها که پروژه های بتنی کوچک مانند انواع ازمایشات، تعمیر پیاده رو یا دال کوچک را انجام می دهند، یک بتونیر قابل حمل برای به حداکثر رساندن کارایی ضروری است. یک بتونیر، بتن را به طور نامحدود برای کاربرد آماده نگه نمی دارد، بنابراین مهم است که درک درستی از میزان بتن ریختن و اتمام در یک بازه زمانی خاص داشته باشید. بنابراین دستورالعمل سازنده را بررسی کنید.

بتونیر 120 لیتری 

بتونیر 120 لیتری به لطف سایز کوچک و سبک بودن قابلیت جابجایی آسان را در آزمایشگاه ها دارارست و به لطف موتور کم مصرف و قدرتمند تمام نیاز های مهندسین را برای انجام تست و آزمایشات خود یاری میکند.

بتونیر 120 لیتری یا 160 لیتری؟

شاید یک سوال متداول این باشد که کدام حجم، بهترین حجم بتونیر است. برای پاسخ این سوال کافی است بدانید که اگرچه بالا رفتن حجم بتونیر به ما برای بدست اوردن حجم بیشتری از بتن کمک میکند ولی همین بالا رفتن ظرفیت وزن دستگاه و حمل و نقل آن را سخت تر میکند، که این اصلا برای ازمایشگاه های بتن خوشایند نیست.

نقاط مثبت بتونیر 120 لیتری

  • امکان کار در مناطق سرپوشیده (آزمایشگاه بتن )
  • عدم نیاز به تهویه در آزمایشگاه و مناطق سرپوشیده
  • جابجایی راحت دستگاه
  • رنگ مقاوم کوره ای
  • تخلیه ساده (با فرمان تعبیه شده)
  • انتقال سریع به محل مورد نیاز
  • موتور با ایمنی بالا (محافظت شده با قاب پلاستیکی)
  • ایمنی کار بالا
  • بی خطر بودن
  • نصب ساده

نکات ایمنی هنگام استفاده از بتونیر ها

استفاده از تجهیزات ایمنی: همچون کلاه، دستکش، لباس، محافظ گوش، عینک و کفش ایمنی ضروری است.

پر کردن حجم محفظه: برای افزایش طول عمر موتور و شاسی دستگاه حتما 75 درصد حجم بتونیر را پر کنید تا ریسک خسارت را به حداقل برسانید.

نزدیک شدن به دستگاه: برای نزدیک شدن به دستگاه هنگام کار، بهتر است مراقب باشید تا امکان گیر کردن لباس به دستگاه را از بین ببرید.

نحوه شروع کار: همیشه برای انجام بارگیری دستگاه آن را ابتدا روشن کنید و سپس اقدام به اضافه کردن مصالح به دستگاه کنید، با این کار فشاری به دستگاه وارد نمیشود.

مراقبت از موتور: با توجه به اینکه موتور دستگاه  برقی است، از ریختن آب روی موتور خودداری کنید.

شستشو: زمانی که میخاهید دستگاه را مورد شستشو قرار دهید؛ حتما قسمت برقی و موتوری دستگاه را جدا کنید.

انتقال به مکان بتن ریزی: همزن‌های سایز کوچک را می‌توان به هر مکانی منتقل نمود. در بعضی از پروژه‌های ساختمانسازی نیاز است خود بتن‌ساز به بالای طبقات انتقال پیدا نماید و بتن دقیقا در همان بالای ساختمان ساخته شود. این امر تنها با همزن آزمایشگاهی امکان‌پذیر می‌شود. در این حالت زمانی صرف انتقال بتن به بالای ساختمان نخواهد گردید و صرفه‌جویی بسیار زیادی در زمان و هزینه انجام میشود.


نصب ساده

بتونیر کوچک 120 لیتری به راحتی توسط چند عدد یپچ، مهره و خار مونتاژ و نصب می‌گردد، نقشه راهنما جهت نصب نیز داخل جعبه دستگاه قرار گرفته است. همچنین اگر قصد دارید آن را از فضایی کوچک با محدودیت فضا عبور دهید، این امکان وجود دارد که به صورت کامل دمونتاژ نموده و پس از انتقال به محل دوباره آن را سرپا و نصب نمایید.

_________________________________________________________________

شاید دوست داشته باشید بخوانید✔️

_________________________________________________________________

قیمت پایین بتونیر 120 لیتری

قیمت بتونیر ۱۲۰ لیتری نسبت به مدل‌های دیگر میکسر ملات پایین‌تر بوده و امکان خرید آن برای اکثریت وجود دارد. همین مسئله سبب گردیده در صنایع مختلف از این دستگاه استفاده گردد و کاربرد آن تنها معطوف به پروژه‌های بتن‌ریزی نیست.

کاربرد ها

از کاربردهای اصلی بتونیر آزمایشگاهی می‌توان به استفاده در آزمایشگاه‌های بتن‌ریزی، تست بتن و خاک برای انجام انواع ازمایشات اشاره داشت.

یکی دیگر از کاربرد دستگاه به دلیل رنگ کوره ای که دارد، در صنایع غذایی جهت ترکیب مواد خوراکی و خوراک دام به صورت خشک نیز به کار می‌روند.

مهندسین برای ساخت بتن ‌های مخصوص نیاز به تهیه یک فرمول و یا به دست آوردن یک روش پیمانه زنی دارند. برای این کار می ‌توانند از بتونیر ۱۲۰ لیتری استفاده کنند. بتونیر ۱۲۰ لیتری در مقام یک دستگاه میکسر بتن کامل در کنار آنها است تا با اختلاط حجم کم مصالح و از طریق روش ‌های آزمون ‌و خطا بتوانند روش پیمانه زنی مناسب را پیدا کنند.

ساختار

شاید نام ازمایشگاهی که کنار این دستگاه می آید فکر کنید ساختار ظریف و ضعیفی دارد ولی اصلا اینطور نیست! این دستگاه با ساختار بسیار مقاوم به همراه شاسی ازد جنس عموما پروفیل صنعتی مقاوم ترین شاسی را داراست. همچنین یک پایه محکم به همراه دو چرخ صنعتی باکیفیت مقاومت این دستگاه را دوچندان می کند

خرید مطمئن

برای خرید مطمئن به همراه گارانتی دستگاه باید به خرید از مراجع فروش تجهیزات آزمایشگاه عمران معتبر مراجعه کنیم. آسفالت ایران مرجع مهمی در تولید و فروش تجهیزات ازمایشگاه عمران میباشد.

نتیجه گیری

در این مقاله تمام نکات و نقاط مثبت و منفی بتونیر های ازمایشگاهی رو برای شما عزیزان مطرح کردیم.با توجه به همه اینها بهترین بتونیر که در تمامی زمینه ها از حمله کاربرد در آزمایشگاه، حمل نقل آسان، قیمت و … بهترین انتخاب بتونیر 120 لیتری ازمایشگاهی است.

امیدواریم که توانسته باشیم در انتخاب بهترین دستگاه، کمکی به شما کرده باشیم.

ویکی پدیا هم مطلبی در این مورد منتشر کرده است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

1 نظر در “راهنمای خرید بهترین بتونیر آزمایشگاه بتن

  1. مدیر سایت گفت:

    .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *